söndag 28 december 2008

men mot gummi, glas och metall, betyder ett mirakel inget alls,

Dagen, helgen. Ja, det har väl inte hänt speciellt mycket i helgen om sanningen ska fram. Det var en trevlig jul som till större delen tillbringades tillsammans med familjen. Det blev lite av varje. Julafton skiljde sig faktiskt inte så mycket från tidigare år, det enda som utmärkte sig var den nya varianten av julklappsutdelning och en tur och retur till Landvetter där vi hälsade på Sebastian och hans familj. Juldagen som tydligen ska vara den stora utgångsdagen slutade inte alls på så sätt för min del. Istället blev det en trevlig spelkväll med hela familjen + Sebastian. Självklart stod jag och sistnämnde som segrare. Fredagen fortsatte i familjeandans tecken med en tipspromenad. Igår hade jag en hemmakväll helt ensam. Det blev körslaget (och fy fan för svenska folket säger jag) och diverse filmer som visades på televisionen. Idag har jag varit i metropolen Skene hela dagen och jobbat med projektarbetet med Linn. Vi fick faktiskt lite grann gjort för en gångs skull. Och nu sitter jag här mätt och belåten efter att ha proppat i mig grekisk pytt i panna med mängder av tzatziki. Frågan är vilken film man ska välja att se på ikväll. Det ser ut som om det blir ett bra startfält just ikväll...

Inga kommentarer: