söndag 2 mars 2008

för en lång lång tid

Jag har precis lyssnat på Håkans nya singel. Det var en recension om hans singel i BT idag där man skrev att Håkan låter oengagerad och som en dålig blandning mellan Lars Winnerbäck och The Cure. Dessa ord gjorde att jag inte hade en speciellt positiv inställning till låten. Men, nu har jag lyssnat och tänkte nu säga mitt om låten. Texten och melodin var lika klockrena som alla Håkans tidigare låtar. Framför texten, varför kunde han inte släppa singeln för typ två månader sedan, texten hade lyft hela min vardag då. Vad man då kan klaga på är att Håkan faktiskt, precis som recensenten menade på, låter oengagerad. Jag vill också anmärka på ljudet, Håkans röst dränkts av musiken. På en skala 1-5 hamnar låten på en mycket mycket stark trea.

Jag och Elin ska, som tidigare nämnt, åka på festival i sommar. Alla de band som ska spela är inte officiellt ännu utan det är fortfarande ett okänt band som ska komma dit. Jag funderade lite på vilket band det skulle bli om jag fick välja. Detta var en tankebana som jag inte skulle ha gett mig in på. Det slutade med att jag satt med en lista på typ tio band och det var typ en omöjlighet att välja bort något av det. Det kändes ungefär som att säga vem av sin mamma och pappa man tyckte bäst om.

2 kommentarer:

Elin Ternander sa...

haha telepatiska90 ellernåt.
fast jag hade valt jew eller säkert eller nåt. fast det finns ju massa andra band man också hade velat ha!

karin. sa...

ja, typ winnerbäck eller shiny toy guns. fast det blir nog ganska bäst ändå.