måndag 10 mars 2008

jag vill ha en hönsnätsbur

Måndag och studiedag. Studiedag innebär att man ska studera, men jag gjorde som alla andra studenter i Borås och utnyttjade ledigheten till max. Jag vaknade tidigt på morgonen och jag frös. Anledningen till detta var att fönstret hade stått öppet hela natten och att jag inte hade något täcke eftersom Elin hade tagit det, vi tog fel på bussarna igår kväll så hon kunde inte komma hem. Hon valde alltså mellan att sova hos mig i våran lektstuga eller att tillbringa natten i busskuren. Men men, jag åkte in till stan sen iaf. Först träffade jag lite folk, sen skulle jag på synundersökning. Det visade sig att jag hade synfel så det var bara att börja prova bågar. Hmm, så nu har jag haft beslutsångest hela kvällen för att jag inte kan bestämma mig för vilka jag ska välja. Hade jag haft lite mer ork så hade jag kunnat leta upp bilder på just dessa två bågar men jag har inte den energin. Efter att ha velat runt hos optikern i ca en halvtimme begav jag mig tillbaka till stan och inhandlade en väska. Träningen blev typ oseriösast i världen, i alla fall för min del. Jag var helt cptrött i benen efter helgens matcher. Pinsamt, men sant.

2 kommentarer:

Elin Ternander sa...

väskan är rätt extremt snygg.

karin. sa...

tss, du kan få låna den :)