onsdag 5 mars 2008

that's the way I am

Idag har jag varit på fruktansvärt dåligt humör hela dagen och jag kan inte riktigt förklara varför. Varför mitt dåliga humör har infunnit sig just idag är för mig en gåta, dagen kunde inte börja bättre med en sovmorgon till klockan elva liksom. Vad som då kan ha sänkt mitt humör är att min lektion endast varade i fyrtio minuter så det kändes ganska onödigt att åka in till stan. Att jag dessutom fick gå och vänta på en person i typ en halvtimme helt i onödan gjorde inte heller att mitt humör blev bättre. Jag åkte hem till slut. Ibland blir jag bara så trött på alla människor, kan inte folk bara försvinna ibland och låta mig vara. Det kanske låter dumt, men det är så jag känner idag. Jag orkar inte med alla krav på att vara trevlig hela jävla tiden och ha massa måsten om att ringa till folk. Jag tror att vissa människor ha fått ta del av min sura sida idag. Jag gör som vanligt och skyller på mina gener. But that's the way I am.

Jag samlade idag även nästan otillåtet mycket vuxenpoäng på en och samma dag. Jag gick till banken när jag kom hem och sålde mina fonder, bara det är det vuxenpoäng på. Men det räckte inte utan jag kände mig redo för att insamla ännu fler poäng så jag beställde ett VISA-kort och ett ID-kort också. Men inte ens det var nog för mig, jag ville ha mer. Så jag fixade en telefonbank och en internetbank också. Det sista bankkvinnan så innan jag gick var, nu har du blivit vuxen då. Och det var då det slog mig, att jag har fan blivit vuxen. Det känns för jävla bra.

Mitt humör höjdes aningen efter bankbesöket med det var fortfarande inte på topp. Då är det tur att det finns människor som alltid kan få mig glad igen, oavsett hur sur jag var innan. Den människan idag var Lisa Andersson som runt klockan fem slog mig en signal på telefonen. Vi pratade om allt möjligt och när vi lade på 45 minuter senare vad jag lika glad som vanligt. Jag förstår att alla ni som läser nästan spricker av nyfikenhet om vad vi pratade om så därför tänkte jag vara så snäll att dela med mig av en del av samtalet.

Lisa: Jag fattar inte riktigt vad han menar med den texten. Läs igen.
Karin läser texten igen.
Lisa: Nej, Håkan är för djup för mig. Jag får hålla mig till Mora Träsk.

Tack Lisa.


någon dag är jag din jakttrofé
som du övergav



6 kommentarer:

Elin Ternander sa...

jag kan försvinna och låta dig vara om du så önskar.

karin. sa...

du vet kanske inte vad jag syftar på.

Elin Ternander sa...

probably not. men jag vill försvinna :)

Lisa Andersson sa...

hahaha du är bäst karin.

karin. sa...

lisa: haha men du med

elin: nej, det vill du inte. du får iaf inte det.

Anonym sa...

hahaha lisas kommentar fick även mig att garva...