torsdag 6 mars 2008

i've got a feeling, it wasn't that easy

Att sitta hemma en torsdagkväll och veta att man nästan har klarat av hela veckan och att bara fredagen återstår är alltid lika underbar. Så även just nu. Det hände ingenting speciellt idag förutom att vårat schema är lite nytt för veckan och ska så vara framöver. Vi har fått en extra lektion med samhällskunskap på torsdagar. Idag fick vi tillbaka våra hemtentor om ekonomisk politik. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu om jag är nöjd eller inte. Jag borde vara nöjd med det betyget jag fick men jag kunde ha presterat så mycket bättre. Bra Karin, där sumpade du ditt mvg i samhällskunskap b. Vi jobbar i alla fall med trafficking nu, det är för jävligt verkligen. Inte nog med att vi har sett en vidrig jävla film, nu ska vi behöva läsa ett förbannat häfte på typ 30 sidor om hur fruktansvärt det är också. Jag blev verkligen berörd av filmen, det är helt jävla sjukt hur besatta en del (för det mesta män) kan vara. Hur kan man seriöst betala någon för att få ligga med personen, det är så jävla vidrigt. Det känns som att jag har hittat en ämne som jag är engagerad i, kanske jag ska göra mitt projektarbete om det här?

Helgen lär bli ganska jobbig, vi ska spela två matcher. På lördag möter vi Falköping borta och på söndag möter vi Vallen hemma. Det är dock inte säkert att jag ska spela båda, men jag hoppas det :) Det hade varit roligt att få spela på hemmaplan någon gång. Tyvärr är nog inte jag den enda som tycker det så vi får väl helt enkelt se vilka som får vara med. Imorgon är det fredag, jag älskar fredagar.

Inga kommentarer: