söndag 30 mars 2008

why can't i be you

Det är redan kväll och jag sitter och funderar på vart dagen tog vägen. Den enda anledningen jag kan komma på till att tiden gick så fort är den tidsomställning som faktiskt ägde rum i natt. Jag skulle ha spelat match idag men eftersom jag hade feber igår kväll kände jag mig inte helt hundra på uppvärmningen vilket ledde till att jag fick sitta på bänken hela matchen. Men det var nog bäst så, jag hade verkligen inte orkat spela. Så nu sitter jag här hemma med skav i halsen och en mycket ovälkommen förkylning på väg. Återigen, det är så synd om mig.

Vi ska ha en historiainlämning på tordag om en bok, 1984. Det är mycket speciell bok och jag förstår faktiskt inte mycket om jag ska vara ärlig. Det blir spännande att typ analysera citat ut den boken sen för jag kommer knappt ihåg vad jag läst. Det är en framtidsroman som är skriven på 40-talet om just året 1984. Och trots att den är helt jättekonstig så är det någonting som jag gillar med den, jag vet inte riktigt vad det är. Ja, det blir spännande att läsa slutet iaf. Hur som helst borde jag läsa boken istället för att sitta här.

En sammanfattning av lovet blir ganska lätt att göra. I måndags träffade jag Hanna, Lisa och Linn och resterande dagar jobbade jag. Det kanske känns ganska tråkigt nu men jag tror att jag kommer ändra uppfattning när lönen kommer.

Jag vill ha sommar för då kan man släppa alla krav och all ångest inför skolan, all press på att ta körkort (jag kommer förhoppningsvis ha tagit mitt körkort innan dess), alla jävla måsten. Jag tror att det är på sommaren som man verkligen lever. 10 av 52 veckor på ett år lever man. Alla andra veckor är en ren rutin och sker med automatik. Vilken positiv syn jag har på livet.

Ja, det mest händelserika idag är väl att jag bytte teckensnitt på min blogg.
Fast jag vet inte riktigt än, den känns inte riktigt jag.

2 kommentarer:

Elin Ternander sa...

jag tyckte väl att det var något annorlunda, och jag klarar ju somsagt inte förändringar ;)

karin. sa...

haha, bra elin ;)