fredag 14 mars 2008

out of line

Så var ännu en vecka avklarade, denna dock mindre ansträngade eftersom vi var lediga två dagar. Det hände inget speciellt idag, jag gick på mina lektioner och sumpade ännu ett betyg. Bra Karin, jag är verkligen en nolla i mängden. Åkte och tränade efter skolan och nu sitter jag här och försöker fundera ut vad jag ska göra med kvällen. Det blir i alla fall en promenad med Jossan vilket lär förgylla kvällen ganska rejält.

Igår var vi på högskolan i Borås på nån slags kväll. Vi lyssnade till en som hade bestigit sju berg på sju kontinenter under sju månader. Och oj, vilket prestation det var. I alla fall enligt honom själv. Jo, han gick ordentligt igenom allt under hans äventyr och skippade inte en detalj, inte ens hur man uträttar sina behov hoppade han över, något som han för min del gärna hade kunnat göra då jag inte fann det hela speciellt underhållande. Hans motto var, nå toppen och må toppen. För min del var det snarade nå toppen och må botten, i alla fall kände jag mig så efter att ha missbrukat sånna däringa halstabletter från Extra. Det är farligt med gratisgrejer.

what if you're here to save me from this?

3 kommentarer:

Elin Ternander sa...

du är allt annat än en nolla. dessutom är du underhållande :)

karin. sa...

hmm, ibland kanske.

Elin Ternander sa...

nej, ofta. höhö.