måndag 17 mars 2008

what took you so far away?

Återigen måndag och jag blev allt annat än glad när jag drog upp persiennen och mitt öga skådade en gräsmatta totalt begravd i snö. Vart jag än tittade var det vitt och det verkade inte som att himlen hade tänkt sluta sprida ut detta vita helvete på vårt landskap än på ett tag. Men, jag lyckades ta mig till skolan trots detta. Hade körlektion klockan 7.20, det var ganska roligt faktiskt. Dagen som följde var ganska behaglig precis som alla måndagar är nuförtiden. Mitt humör kunde dock inte nå sin absoluta topp på grund av vädret. Jag hann med en sväng till min optiker och hämtade ut mina glasögon som nu hade kommit. Det var en grym upplevelse att ta på sig glasögonen och kunna se ordentligt. Man kan nog göra liknelsen men att ta kort med en kamera som har en smutsig lins och sedan göra samma sak fast man har gjort rent linsen. Det var coolt. Jag har dock inte riktigt vant mig ännu och är fortfarande osäker på om jag verkligen valde rätt bågar. Men man vänjer sig väl.

Nu sitter jag hemma och försöker knåpa ihop en recension till en teater vi var på för typ två månader sen. Det går sådär kan jag meddela. Det är inte så svårt att komma på vad man ska skriva, det är ju egentligen bara att skriva vad man tycker. Nej, utan det svåra är att klura ut hur man ska skriva det så att det i alla fall blir lite underhållande att läsa. Hm.

ge mig en vinterdrog
ge mig allt du har

Inga kommentarer: